8.10.17

Jak jsem se rozhodla poctít náš byt fotoobrazem

Letos jsem se stěhovala z koleje na byt. Nutno podotknout, že na byt starý, ošuntělý a přibližně z doby, kdy byl ještě kupec Sámo malý chlapec. Vlastně se to tu tak trochu ropadá. Abychom se v něm nezbláznili pocitem zchátralosti, začali jsme pátrat po všemožných dekoracích – a pohled nám padl právě na fotoobraz. Jak to dopadlo?


Saal Digital kromě fotoknih a tůzných podobných věcí nabízí i možnost vytvořit si vlastní fotoobraz. Slibují snadné ovládání jejich vlastního programu, neskutečně vysokou kvalitu a barvy hlubší než Macocha. A tak jsem se do toho pustila.


Nejdřív si zvolíte materiál. Z popisu materiálů je těžké vybrat, poněvadž se u většiny píše téměř totéž. Super barvy. Super kvalita. Úplná paráda. Přijde mi, že jediné, co se liší, je tloušťka obrazu a cena. Nakonec jsem po pozorném pročítání, luštění jemných rozdílů a zvažování vybrala pěněnou PVC desku. Netuším, co přesně to znamená, ale vypadá na celkem slušnou balanci mezi cenou a kvalitou.


Pak přišlo příjemné překvapení – možnost úpravy fotek. Tohle upravování mě fakt baví  vždycky si s  ním ráda vyhraju. Navíc když vám má něco viset na zdi, nejspíš nechcete, aby se to utápělo v bledosti či stínu. Jako člověka zvyklého na instagram a na photoshop mě sice trochu mrzelo, že možností úpravy nebylo trochu víc, ale na druhou stranu si fotku můžete jakkoli upravit už předtím, než ji do programu vložíte, takže to víceméně nepovažuji za nedostatek. Aspoň jsem fotku nijak nepřekombinovala.


Dlouho jsem nevěděla, kterou fotku vybrat. Sice mám pár skvělých fotek zvířat a přírody, ale takový obraz by vypadal spíš jako nechutně klišé kalendář. Kdybych si pověsila fotku se skupinkou kamarádů, jiná skupinka kamarádů by mě mohla chtít zabít, a kdybych si vybrala fotku s přítelem, v případě rozchodu by obraz čekal pomalý a bolestivý rozklad v komoře či pod postelí. Naštěstí jsem našla svoji fotku z Edinburghu, kde to vypadá jako ve světě Harryho Pottera. A bylo vybráno.


Obraz dorazil zhruba po dvou týdnech a skutečně do našeho pokoje přinesl napůl cestovatelskou, napůl magickou atmosféru. Sice na první pohled působí trochu nevýrazně, ale v kombinaci s jinými obrázky nebo na správném pozadí stoprocentně zazáří. Já mám naneštěstí stěny bílé, takže umění nespočívá jen ve schopnosti obraz vytvořit, ale i ve schopnosti správně ho umístit.



Momentálně se provizorně houpe ve výšce mezi okny, ale přijde mi škoda, že tak vysoko není vlastně pořádně vidět. Tudíž zvažuji, že ho pověsím nad stůl – buď pod plakáty, nebo místo plakátů. Co myslíte? :)



 Co za fotku byste vybrali a kam byste si obraz pověsili vy? :)

Děkuji Saal Digital za poskytnutí fotoobrazu.

Vaše Wayll

2 komentáře: