14.5.15

MY BUCKET LIST – Seznam věcí, které chci stihnout, než umřu


Nesnáším pomyšlení, že jednou budu s šedivými vlasy sedět na verandě, v houpací židli a omotaná dekou jako múmie, a přemýšlet o tom, co všechno mi v mládí uteklo. Chci právoplatně prohlašovat, že jsem dobrodruh. (A taky nechci při hře Nikdy jsem zůstala střízlivá.) A tak se objevil nápad sestavit si seznam věcí, které chci někdy v budoucnu splnit. Ne z nehynoucí touhy, ale jen tak, z hecu. A věřím, že se mi ho dřív nebo později vyplnit podaří. (Největší potíží je, že mě každou chvíli chytne něco nového a můj seznam brzy půjde omotat okolo vrby mlátičky.) Postupně vám budu dávat vědět a své úspěchy dokumentovat. (Ne že bych počítala s tím, že se v nejbližší době ocitnu třeba v blízkosti mrakodrapu, ale víte co. Lepší pozdě než nikdy.)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

1. Zasadit strom. – splněno! (29. 4. 2016)
Byli jednou jedni maturanti, kteří se rozhodli zasadit před školou na památku třešeň. Nejprve si užili poslední zvonění a pak sázeli, sázeli, sázeli. (#epizeuxis)


2. Napsat knihu.

3. Jet na koni (bez "koňovoda"). – splněno! (28. 10. 2015)
Každou chvíli jsem čekala, kdy spadnu. Jezdit bez sedla je totiž fakt sranda.


4. Střílet z luku (znovu).

5. Horolezčit. (Na tohle mi teta dala jednu radu: "Sbal horolezce.")

6. Vidět polární záři.

7. Jíst (alespoň) jeden měsíc vegansky/vegetariánsky/raw. (Ze zvědavosti, jako experiment.)

8. Jít na horskou dráhu s loopingem. – splněno! (léto 2016)
Ten pidižvík na fotce je můj bratránek, který během jízdy křičel o poznání míň než já.

9. Ochutnat sushi. – splněno! (5. 8. 2015)


10. Dostat se na vršek mrakodrapu. (Miluju výšky, na paneláku už jsem byla a je to FANTASTICKÉ.)

11. Proletět se horkovzdušným balónem.

12. Surfovat.

13. Snowboardovat.

14. Udělat roadtrip (nejlíp po Skandinávii). – splněno! (léto 2016)
Nebylo to po Skandinávii. Bylo to po Chorvatsku. Vrazila jsem si do nohy mořského ježka, málem se nechala sežrat divokou zvěří a omylem spala na nudapláži. Roadtripům zdar.


15. Přespat alespoň jednu noc v iglú. (A neumrznout.)

16. Skočit (z mostu/z věže/bunjee jumping).

17. Vlastnoručně si ušít šaty.

18. Koupat se nahá v horském plesu/řece. (A stejně jako u iglú: neumrznout.)
(Počítá se moře?)

19. Poslat dopis na náhodnou adresu a čekat, jestli přijde odpověď.

20. Projít trasu z Máchova deníku.

21. Jít na půlnoční premiéru filmu (Star Wars?) v kostýmu.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Vlastně ta přání nejsou až tak nereálná, že? Jde spíš o to najít si v životě příležitost a neříkat ne šancím a možnostem. Nezdráhat se, a když něco chci, jít do toho. Ono třeba přání projet se na koni nebo na snowboardu zní úžasně lehce. Možná to bude tím, že to úžasně lehké je. Jenže trpím sama-se-nedokopu syndromem. Tenhle wishlist mi má pomoct vzpamatovat se, skočit do žití po hlavě a především, což je pro mě nejdůležitější, nemít ve stáří pocit, že mi něco uteklo.
Vaše Wayll

22 komentářů:

  1. Máš rozkošné sny vážně :) sushi mám moc rada určitě doporučuji, jinak jsi zajimavy člověk líbí se mi jaké drobnustky by jsi chtěla udělat :)
    http://mylittle-bunny.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U sushi je prý ten problém, že ne všude je kvalitní... Takže si pravděpodobně jednou vyrazím na sushi do Prahy, abych to měla se vším všudy :D Moc děkuji! :)

      Vymazat
  2. Už dlouho chci taky sepsat seznam věcí, které chci stihnout, ale je jich tolik!
    Taky bych ráda jela na road trip :
    Moc pěkný seznam :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak hurá do toho, ráda si tvůj seznam přečtu a nechám se inspirovat! :) Díky :)

      Vymazat
  3. Jsou to opravdu zajímavá přání. Snad jedna z mála, které v sobě mají kapku originality a neviděla jsem je u všech. Poznámky v závorkách rozesmějí duši. Mám ráda takové poznámky a narážky :) Jediné co mi vadí je, že jsi to pojmenovala věcmi, které chceš stihnout než umřeš. Zní to, jakoby ti zbýval rok života. Ale píšou to tak všichni a zní to prostě zvláště od mladé slečny, která má celý život před sebou. Nazvala bych to pouze nějakými většími přáními a nikoli věcmi, které chceš stihnout než tvůj život pomine. Neumíráš, tak tu smrt nepřivolávej!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vážně? Tak to jsem ráda :) Podobné články jsem si u ostatních lidí neprohlížela, tenhle seznam jsem si původně vytvořila pro sebe a jednoho dne jsem si prostě řekla, že ho zveřejním. Takže vlastně nemám ponětí, jak moc originální je/není. :) Každý umře. A tohle opravdu jsou věci, které chci stihnout, než zemřu. Nejde jen o tu formulaci, ale prostě to vnímám jako něco, co chci zažít, než si pro mě jednoho dne přijde zubatá. Takže já osobně v názvu problém nevidím, ale chápu tvůj postoj :)

      Vymazat
  4. Je mi výrazně víc než tobě a stihla jsem jen 3 body (suši, koně, knihu) :-))) Naštěstí jsem toho do čtyřiceti stihla i tak dost a tak dnes už mám jen skromná přání - být šťastná a vidět, že lidé kolem mě jsou tak šťastní, jak to dokážou :-))) A přijde mi, že jsem děsně neskromná a že všechna ta přání minulosti (cestovat - cestovala jsem, studovat to a ono - studovala jsem, mít lásku, rodinu a dítě - mám atd. atd.) mi přijdou oproti tomuhle přání velmi skromná :-)) (A že já "vůl" si nedávno v sms stěžovala na jednoho svého známého, že se pohybuje jen v absolutních pojmech a všechno ostatní je mu málo :-))))) Jsou rozhodně dobrá na to zjistit, že když člověk chce, tak dokáže všechno!! A s tím se pak žije po té třicítce a čtyřicítce rozhodně líp. A člověk má pak odvahu se rozletět ještě výš!! :-)) Tak do toho!! Suši je super! A jízda na koni ještě víc!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju za krásný povzbuzující komentář! :)
      Je třeba pořád mít sny, ať je ti 17, 40 nebo 60. A štěstí je jeden z těch nejdůležitějších a nejkrásnějších snů, který většinou přijde, aniž by sis to uvědomila :)

      Vymazat
  5. 17. Odpovědět KejBí na facebooku, protože je chudáček nemocná a nechce ještě k tomu trpět samomluvou... Ne nebudu ti spamovat i blog, ale moc se mi líbí tvá úprava vzhledu blogu, vyjadřuje vše, o čem ho máš, i když já už si tě vždycky budu spojovat s Alenkou :)
    Věřím, že si nějaké přání splníme spolu, třeba vidět polární záři by bylo super, ale jinak si myslím/doufám, že budu u toho, až napíšeš knihu, i když teď ve filmu Stuck in love bylo, že by člověk měl začít psát knihu až po dvacítce, protože už bude mít dostatek zkušeností a zážitků, aby jeho knihy byla kvalitní, v mém případě posouvám hranici na 40, protože většinu mých zážitků mi zničí nemoc nebo porouchaná noha. Už se těším, až potkáš mrakodrap snad ho nemineš ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, ano, už odpovídám, byla jsem zaseknutá na zahradě v hlubinách Zeměplochy, kterou jsem nedokázala nedočíst. :D
      Moc děkuji, vzniklo to zcela spontánně, když se mi před Světem knihy nechtělo jít spát... A tak nějak se mi to zalíbilo, přijde mi to osobnější než Šklíba, kterého jsem měla předtím, i když ten se mi taky líbil :)
      Rozhodně, budeš můj beta reader! A jestli já nebudu tvůj, tak jsi u mě skončila, je ti to doufám jasné! :D Na té dvacítce asi něco bude, i když je to asi i dost individuální.. :) Já spíše než zkušenosti sbírám inspiraci, protože se můžu snažit jak chci, ale zkušenosti s kouzly a smrtelnými souboji stejně nenasbírám... :D Tak až podnikneme tu cestu za polární září, třeba se jí obě necháme ispirovat... :) Pokud zahlédnu nějakého sličného cizince, je možné, že i ten mrakodrap minu, přecijen, znám se :D

      Vymazat
    2. Šklíba byl taky super, aby se necítil dotčený ;)
      O výtečně a budu do tebe drbat, že si tam nikdo na straně 105 nedal pusu :D Samozřejmě :D ...Jo a obě naše knihy by mohly končit výletem za polární září! :) *Známe se a neříkej o tom Radkovi, ještě když bude mít vypracovanou zadnici, tak jsme ztracené obě :D

      Vymazat
    3. To si piš, že ne! Pusu na 105. stránce budeš mít na starost ty :D To ale vůbec není špatný nápad... Rozhodně musím vymyslet svět s polární září. Vy všichni, kdo tenhle komentář čtete – vězte, že až budu ta šíleně slavná spisovatelka, rozhodně v mé knížce najdete alespoň zmínku o světlech severu! :D
      Ano, když chceš něco utajit před Radkem, co lepšího můžeš udělat, než strčit to na internet... :D

      Vymazat
  6. Pár věcí co chceš stihnout jsem už vyzkoušela. Sushi je výborné, určitě ho vyzkoušej. Taky bych moc ráda viděla polární záři, na druhou stranu to iglú mě moc neláká :D
    http://lovelylady6.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Iglú mě láká díky tomu, že jsme je jako malí s bráchou pořád stavěli... Ale nikdy jsme je pořádně nedostavěli do konce, takže se v nich spát nedalo :D A být na jednu noc eskymák musí být náhodou prima :D

      Vymazat
  7. Moc hezkej bucket list :) Zaujal mě ten bod s veganstvím - připsala jsem si ho na ten svůj :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Jsem ráda, že i inspiruji! :D O tom veganství začínám poslední dobou uvažovat čím dál tím vážněji

      Vymazat
  8. Počítá se spaní v iglů postaveném na naše zahradě asi pře 7 lety kdy napadlo i u nás ve městě asi 30 cm sněhu? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Respektive to nebylo spaní, ale strávila jsem tam 3 hodiny někdy večer a hráli jsme si s jeho autíčkama :D

      Vymazat
    2. Když to nebylo spaní, rozhodně se to nepočítá! :D Ale pořád jsi tam strávila víc času než já :D

      Vymazat
  9. Líbí se mi tvoje cíle. Jsou splnitelné, ale zároveň odvážné :)
    Sushi jsem ještě nikdy neměla :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rikala jsem si, ze davat sem body jako "proletet se na drakovi" nema smysl :( :D

      Tak to bys mela zkusit! Je to vyborny!:)

      Vymazat
    2. Rikala jsem si, ze davat sem body jako "proletet se na drakovi" nema smysl :( :D

      Tak to bys mela zkusit! Je to vyborny!:)

      Vymazat