19.10.14

ÚSTŘIČKOVA SMUTNÁ SMRT a jiné příběhy

Tim Burton. Jméno, při jehož zaznění miliony fanoušků skákají do vzduchu. Mně osobně se vybaví tragikomické světy, absurdní příběhy, Johnny Depp v pestrých kostýmech a kupa černého humoru. Odteď i jedna podivuhodná básnická sbírka.

   



Pořádně nevím, jak celý tenhle článek pojmout a odkud začít. Ústříčkova smutná smrt je totiž pravděpodobně ta nejpodivnější sbírka básní, jakou kdy kdo napsal.




Svým drsným humorem se světoznámý režisér plný fantazie strefuje do tragických osudů tragických hrdinů, které si také sám ilustroval. Některé poetické výtvory zaberou čtyři řádky, jiné pár stránek. Někdy jen stručně shrnují komičnost hrdinovy smutné situace, jindy vás provedou neobyčejným (a ve většině případů značně drastickým) příběhem. Jisti si ale můžete být tím, že ani po milióntém čtení vás neomrzí.

Připravte se na várku lehce morbidního humoru.

Knížečka u nás vyšla ve dvou různých překladech – Michaely Šmejkalové a Richarda Podaného. Druhá varianta je známější a snad i lepší, alespoň podle toho, co se povídá. Já četla jen překlad pana Podaného. Avšak patří mu můj nekonečný obdiv, poněvadž zachovat smysl nesmyslné básničky a ještě ji zrýmovat, to už musíte být vážně třída.


z básničky Čumilena


I tak si ale trvám na svém tvrzení, že bez kresbiček by samotné básničky nestály za nic. Sbírka je vcelku krátká, takže ji máte za chvilku celou pročtenou. Líbila se mi, smála jsem se, děsila jsem se a nemohla uvěřit, že mi opravdu přijde vtipná básnička o chlapečkovi s hřebíky v očích. Pokud si myslíte, že George R. R. Martin je nemilosrdný ke svým postavám, počkejte si na Burtona.

Vaše Wayll

Žádné komentáře:

Okomentovat