20.8.14

Co vám na sebe prásknu?

Jsem holka, která díky mladšímu bráchovi vyrůstala na Pánovi prstenů a Star Wars, přestože to pro děti možná není úplně to pravé. Také jsem to zpočátku nenáviděla, než jsem si to stihla jaksepatří zamilovat. Už jako malá jsem propadla všem neexistujícím světům, lezla do všech škvír a šplhala na všechny stromy. (Což mi bohužel zůstalo.) Utloukla bych se po kávě a belgických pralinkách, jsem zároveń bordelář a perfekcionalista a vždycky mi udělají radost suvenýry z cest, zápisníky či vonné svíčky. Ráda si je vystavuji všude možně po pokoji a dávám tak průchod svému chaotickému já. Baví mě tvořit, ať už je to psaní, focení nebo třeba pečení. Fascinují mě staré věci a poslední dobou jsem si oblíbila kytičkový vzor a pohádky. Nerada jsem tuctově stejná jako ostatní, nesnesu stereotyp a k smrti se bojím hadů. Na rozdíl od většiny svých vrstevníků se cítím šťastná. A když náhodou nejsem, za všechno si můžu sama. Řídím se biliónem všemožných hesel a citátů, které shromažďuji do nenápadného černého bločku (Jen tak namátkově: "Perfect is boring.", "Be the change you wanna see in the world." nebo "We are the choice we make."). Jako malá jsem chodila do školy na zámek, sbírám mince, pohledy a slony a jsem vážně hrdá na to, že dokážu plynule mluvit pozpátku, i když mi to vůbec k ničemu není.

Co čtu?

Můj žánr je jednoznačně fantasy, především ta čistokrevná, epická. Hra o trůny, Mistborn, Pán prstenů. Ačkoli ráda si přečtu cokoliv – razím heslo, že zkusit se má všechno. Díky Remarquovi jsem zjistila, že ani klasika není otrava, a s radostí hltám i povinnou četbu. (Moji oblíbenci jsou právě zmiňovaný Remarque, Wilde, Salinger, Vonnegut či prokletí básníci.) Avšak nechoďte na mě s přeslazeně romantickými zápletkami, milostnými trojúhelníky nebo naivními hrdinkami, které bych nejradši přetáhla pánví po hlavě. Naprosto mě dostane knížka, která je schopná rozesmát mě i rozbrečet. Mám radši tlustší knihy než tenčí, hardcover s paperbackem si u mě stojí nastejno a spoilerům se vyhýbám jako čert kříži. Nejsem jako většina knihomolů, kteří musí mít doma knížku třeba i jen kvůli obálce, a většinou si vystačím s knihovnou. Mým nejzamilovanějším autorem je Brandon Sanderson.


 Proč právě Wayll?

Mé internetové jméno vzniklo složením dvou nejsuprovějších postav, na které jsem si byla schopná vzpomenout. Oba to jsou dospělí muži, komici a dobrodruzi.

Další články, které jsem o sobě sesmolila:

Dvacet faktů o mně (březen 2014) – klik
"Kdopak mi loupe perníček" (listopad 2013) – klik


Vaše Wayll

9 komentářů:

  1. Ty mi až nebezpečne pripomínaš seba (myslím, že keby sme sa niekedy stretli, asi by sme si nerozumeli :D)... Ale vidím ti v knižnici Tajomný gobelín. Chcela som sa ťa spýtať, čo naň hovoríš, lebo čo som čítala, tak dosť hovoria, že sa to až príliš podobá na Harryho Pottera a že zo začiatku je to dosť nuda. Tá zelená pokope... :3 Ale iste by ma vystrelo, keby nemám dve knihy zo série hneď vedľa seba :D Tebe to nevadí? :D
    A ku knižničke... Vidím, že to máš uložené podľa farieb.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestli toho máme hodně společného, tak bychom si spíš měly rozumět, ne? :D
      Já jsem Tajemství gobelínu četla ve dvanácti nebo ve třinácti, což už je docela dávno, takže si to tak úplně nepamatuju. Vím jen, že mě to bavilo a s nudným začátkem jsem žádné problémy neměla. Ale Harrymu se to dost podobá, a to fakt HODNĚ. Je to podle mě spíš taková dětštější oddechovka, když se ti nechce moc přemýšlet :)
      Podle barev mám knihovnu nově a zatím jsem nadšená. A ano, vadí mi, že nemám sérii u sebe, ale barvy byly hold přednější :D

      Vymazat
    2. Práveže nie :D Vieš si predstaviť, že sa rozprávame a ja ti poviem "aj ja". Potom znovu o niečom inom a ty "aj ja". ... To by bola neskutočná iritácia :D
      Dobre vedieť, lebo som chcela kupovať všetky tri časti naraz... A vyzeralo to ohromne dobre. Ale predsa len to asi nechám tak. :)

      Vymazat
    3. Chyběla by výměna názorů... :D
      Já si nikdy nekupuju všechny díly najednou, protože co s tím, když mě to nebude bavit? Ale být tebou, zkusila bych alespoň ten první díl, jak jsem psala, bavilo mě to. Uvidíš, jestli tě to chytne, nebo ne :)

      Vymazat
    4. Teraz začnem chodiť do knižnice v meste, tak ak naň narazím, určite ho uchmatnem :D A určite ti dám vedieť :D

      Vymazat
  2. paaani tvoje skola vypada naprosto epicky! to bych si taky nechala libit :) jinak pekny clanek, rada se o tobe neco noveho dozvim :) a nevim jestli nesoustredene ctu, ale jaky jsou ty chlapi, ze kterych mas ten nick? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, jsem za ni fakt ráda, jen tak někomu se nepoštěstí trávit odpoledky na nádvoří :) Nechci to úplně prozrazovat, ale trochu napovím. Jeden založil bombovou továrnu a druhý je z Mistborna. Oba začínají od W :)

      Vymazat
    2. Jeden z nejlepších článků typu ´o mně´, jaký jsem kdy četla. Píšeš opravdu skvěle a z toho všeho, co jsi na sebe práskla, jsi mi opravdu sympatická. Určitě se sem ještě velmi ráda vrátím :)

      http://rina-books.blogspot.cz/

      Vymazat