19.12.13

REZISTENCE

Po půl roce jsem konečně v naší městské knihovně (ano, chodím do knihovny :D) získala Rezistenci – ani byste nevěřili, jaký je o ni zájem. Nebo možná věřili. První díl (Divergence) byl totiž pořádná hitovka, většina čtenářů si ho okamžitě zamilovala (mezi nimi i maličká bezvýznamná Wayll) a chystá se i film. No a co dvojka? Byla také tak dobrá, nebo to své starší ségře akorát pokazila?



ANOTACE:
Měl to být pro Tris šťastný a slavnostní den, ale všechno dopadlo úplně jinak. Po krvavé tragédii mezi frakcemi vzrůstají konflikty a nad společností se vznáší válka. Tris se musela rozhodnout už jednou – a teď ji čeká další volba. Dřívější rozhodnutí, obavy, zármutek i provinilost, to vše ji teď dostihlo a Tris nezbývá než bez výhrad přijmout svou Divergentní identitu. Dokáže se ale vyrovnat se všemi následky?

autor: Veronica Roth
žánr: dystopie
počet stran: 368
série a díl: Divergence, díl 2.
v originále: Insrugent
odkaz na Knihcentrum: klik

A CO NA TO JÁ
Odevšud jsem četla jen samé zklamané články a recenze, téměř nikomu se dvojka nelíbila tak jako jednička. To je u vícedílných sérií to nejhorší: můžeme porovnávat. Ovšem já takový pocit narozdíl od většiny ostatních (včetně mé mamky) neměla, i když se přiznám, že to může být i tím, že jsem Rezistenci četla až delší dobu po Divergenci a nemusela jsem si kvality prvního dílu pamatovat. To je ale z objektivního názoru spíš plus, ne? Myslím to tak, že nemůžu být ovlivněná nadšením z jedničky a budu hodnotit jako jednotlivou knihu, ne jako část série :D
Takže, jdeme na to, na Divergenci zapomeňme. :D Děj se odvíjí vcelku originálně, žádné klišé zápletky, dumání postavy nad tím, co na ní všichni vidí, když je tak obyčejná, ani (což je ze všeho nejlepší) žádné milostné trojúhelníky. Třikrát sláva! Rozhodně se to tu nehemží těmi kýčovitými zápletami a tak dále, určitě to znáte.
Nemůžu říct, že by mě něco vyloženě hodně překvapilo – nenastal žádný z těch momentů, kdy jenom sedíte/ležíte/doplň pozici a tupě zíráte s otevřenou pusou a v hlavě vám při tom běží: What the fuck? Párkrát jsem překvapená byla, ale nic velkého se nekonalo. Děj je napínavý a nevíte, co bude dál, postapokaliptický svět Veronicy Rothové vás do sebe vtahuje a jen tak nepustí. Rezistence pro mě byla jednou z těch knížek na jeden zátah. Z těch, které ráno vezmete do ruky a následující ráno odložíte a pak spíte o chemii, kelímek s kafem na lavici, nehledě na kruhy pod očima nebo nadávající rodiče.  Od začátku do konce jsem postavám držela pěsti a párkrát si přála někomu nakopat. Hlavní hrdinka Tris mě občas vytáčela, zrovna tak Tobias. :D Oni jsou oba tak děsně hádaví a tvrdohlaví! Absolutně nechápu, jak se mohli dát dohromady (ne že bych jim to nepřála). Ale já osobně bych třeba brala mnohem radši Jace nebo Peetu než Čtyřku.
Vzhledem k dalšímu pokračování děj pochopitelně končí otevřeně, ale tohle... Jak nám to jenom mohla udělat?! :D

SHRNUTÍ:
Rezistence je sama o sobě dobrá knížka plná napětí a akce, ale nesmíte ji porovnávat s prvním dílem. :)

PS: Tohle sice vůbec nesouvisí s knížkou, ale dostala jsem jedničku ze slohovky o Haymitchovi! :D
Vaše Wayll

2 komentáře:

  1. Jedničku? Tak to gratuluji! :D A tohle taky nesouvisí s knížkou, ale už se těším, co budeš říkat na The Perks of being a wallflower. Taky čteš v aj? Mně osobně se teda víc líbil film, ale v aj s titulky, ten dabing je příšerný .. ty hlasy!

    No .. skoro s tebou souhlasím, až na to, že hlavní hrdiny mám spíše ráda :D (hodně!)

    OdpovědětVymazat
  2. děkuji:D dneska jsem to dočetla a co nejdřív napíšu recenzi - ale vůbec jsem nečekala, že se mi to bude tak líbit.. a ten konec.. chvilku se mi chtělo brečet :D film jsem neviděla, ale rozhodně to musím dohnat! :) The Perks se anglicky četlo dobře a filmy také jedině s titulky.! :D já ty postavy taky mám ráda.. jenom mě štvou :D

    OdpovědětVymazat