27.9.13

Recenze: Návrat Orků (Michael Peinkofer)

Návrat orků je první díl příběhů o orcích z pera německého spisovatele Michaela Peinkofera. Knížka vás překvapí, rozesměje a pohltí do originálního děje.



O co jde
Rammar s Balbokem jsou dva nepříliš inteligentní bratři, orci. Žijí spokojený život ve své vesnici, jenže se vše pokazí ve chvíli, kdy je jejich jednotka na misi napadena mrňavými zelenými gnómy. Jediní Balbok a Rammar přežijí a vše by bylo fajn, pouze hlava jejich velitele chybí. A to znamená ve vesnici průšvih. Náčelník je pro hlavu pošle, jedná se totiž o jednu z nejdodržovanějších orckých tradic. Jenže Balbok s Rammarem cestou narazí na podivuhodná dobrodružství a cíl jejich poutě se zcela změní...

česká obálka


A co na to já
Zdravím,  umbalové!
(Doufám, že kdo to zná, toho to neurazí, a kdo to nezná, taky ho to neurazí a navíc si přečte Návrat Orků!)
Po hooodně dlouhé době jsem opět tady, tentokrát s recenzí na konečně dočtenou knížku Návrat Orků. Asi jsem vážně Darr malasch'hai. Přestože tloušťkou nepatří k těm nejtenčím, má pouhých 380 stránek a já opravdu nechápu, proč mi to trvalo celé září. Kdyby mě to nebavilo, to bych chápala, ale tahle knížka je opravdu úžasná a je škoda, že ji plno lidí vůbec nezná. Celým příběhem vás provede poněkud netradiční hlavní dvojka, a to dva natvrdlí, nechutní orci bez jakýchkoli morálních zábran. Proto také nečekejte jemné gentlemanské vtipy, ale spíš pořádně drsný humor.

německá obálka
Dost často jsem hýkala smíchy (a ne vždycky na mě okolí koukalo jako na duševně zdravého jedince) a nevěřícně kroutila hlavou. Od orků prostě nemůžete čekat žádné zdvořile způsoby a už vůbec ne hygienu. A to je jedna z věcí, které se mi na knížce líbí - žádný upejpavý hlavní hrdina ani naprosto nevinná frigidka, do které se zamiluje nejkrásnější kluk v okolí. Musím říct, že jsem se snad poprvé setkala s knihou, kde by hlavní postavy byli vlastně záporáci. :D A celkově i všechny ostatní postavy se tu dost vyvedly - především mají opravdu reálné motivy a chování. :D I prostředí, kde se děj odehrává, je promyšlené a dokonce zakreslené na mapě. Další malé plus knížce přidala záložka - takový ten visící cancour, který občas bývá otravný, ale aspoň nemusíte hledat všemožné věci na založení místa, kde jste skončili. Doporučuju založit slovníček na konci knihy, kde budete nejspíš občas hledat. Nadpisy kapitol jsou totiž v orčtině. 
U návratu orků jsem se upřímně bavila a oddechla si od nudných klišé dnešního světa. Nezbývá mi než Návrat orků doporučit a jít si shánět další díl.
Vaše Wayll


Žádné komentáře:

Okomentovat