3.9.13

Recenze: Hvězdy nám nepřály (John Green)


O co jde
Děj je v podstatě jednoduchý - Hazel je šestnáctiletá dívka s nevyléčitelnou rakovinou plic. Trpí hlubokou depresí a navštěvuje podpůrnou skupinu, která jí má pomoci s vypořádáním se se svým stavem. Jednoho dne se na setkání skupiny objeví i pohledný vyléčený Augustus a Hazel se zablýskne na lepší časy. Vypadá to totiž na lásku na první pohled...

A co na to já
Tuhle skvělou knížku bych dokázala popsat třemi slovy: milé, smutné, oddychové. Neočekávejte děj nabitý akcí a střílečkami (přestože nějaké to dobrodružství se i tady najde), ale spíš Hazelin tichý nenápadný život a postupně se vyvýjející vztah Augustem.

Co se dějové linie týče, nedá se nic vytknout. Možná bych místy byla radši, kdyby něco bylo jinak, ale taková je prostě realita - ne vždy natřená narůžovo, ať se snažíme sebevíc. Líbí se mi Hazelin humor, se kterým všechno brala, ačkoliv od samého začátku jí bylo jasné, že má nulové šance na uzdravení. Za zmínku rozhodně stojí styl psaní, nenucený a rozmanitý, ten si mě prostě získal. Například. :D Celou knížku je dialog psaný normálním způsobem, ale najdou se tam, tuším, dvě tři místa, kde je napsaný způsobem Táta: Blablabla. Máma: Blablabla. Já: Blablabla. (nekoukejte na to Blablabla, to jsem napsala akorát já :D). Hrozně se mi líbí, jak Hazel, než vyžvaní konec nějaké knížky, kterou čte (no, konkrétně během Hvězd čte dvě knihy), vždycky napíše teď prozradím pointu:. Tato knížka vás nenásilně donutí hltat každičké slovo, a co víc, čtenář postupně začíná být čím dál tím zvědavější, jestli byl Fanfán Tulipán podvodník! (kdo četl, pochopí :D)
Vaše Wayll

6 komentářů:

  1. Hvězdy nám nepřály bych moc chtěla. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. určitě to stojí za to :) mně je půjčila kamarádka a původně jsem je chtěla číst až někdy koncem září, ale v čekárně u doktora jsem se začetla do prvních stránek a tak nějak jsem to musela ještě ten den dočíst :D chytne tě to hned na začátku :)

      Vymazat
  2. Túto knihu chcem, aj keď je to trilógia (aspoň sa mi zdá :D )

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. né, není :) nebo o tom aspoň nevím :D ale určitě si ji pořiď :)

      Vymazat
  3. Tak s tým "teď prozradím pointu" si ma dostala 8D Myslela som, že táto knižka je proste o rakovine, že je smutná jak hrom a strašne citlivá. Keď je v tom taký humor ako píšeš, tak by som sa na ňu teda mohla kuknúť predtým než vyjde film 8)

    OdpovědětVymazat