13.8.13

City of Fallen Angels - má první anglicky čtená kniha

O co jde
Čtvrté, volné pokračování Nástrojů smrti, u nás vyjde na jaře příštího roku, a jelikož ne, nebylo mi řečeno, že to u nás vyjít za tři roky se mi prostě chtělo, vzdala jsem čekání a dala se do čtení v angličtině. Zatímco válka s Valentýnem (ano, vskutku strašlivé jméno na hlavího zloducha) už skončila, Jace pořád pronásleduje minulost - především dětství a Valentýnova výchova - a Clary se cvičí na plnohodnotnou Lovkyni stínů - neboli Shadowhunter. Simona kontaktuje Camille, bývalá vůdkyně nynějšího Rafaelova klanu. Chce klan dostat zpět a právě k tomu by ráda využila Simona. Ten si s odpovědí dává načas a je mezitím několikrát napaden záhadnými postavami v kápích. Claryina máma, absolutně zaláskovaná, plánuje svatbu s Lukem, ale nádhernou romantickou idilku kazí záhadná úmrtí Lovců stínů a nález znetvořeného batolete, zřejmě výtvoru nějaké skupiny, uctívající démona jako boha. Vlastně se toho děje strašně moc najednou, takže je těžké to podstatné shrnout a zároveň nespoilerovat.. :D



A co na to já
Jelikož nejsem největší talent na angličtinu na světě, četla jsem celou knihu se svým úžasným mobilovým offline slovníkem v ruce, což s sebou přináší dva zásadní problémy:
1) Čtení trvalo mnohem, mnohem, MNOHEM déle, než by trvalo v češtině (četla jsem to dva týdny.!).
2) Nemůžu hodnotit styl psaní - věděla jsem, co je tam napsané, ale už nemůžu posuzovat JAK.
Ale i tak nebylo těžké si všimnout, že se spousta postav většinu času červená nebo se třese (případně chvěje). Vážně, v tomhle by knížka mohla konkurovat 50 Odstínům. Po červenání se následuje rudnutí, jen aby mohl přijít ruměnec. A pokaždé jiným anglickým slovem. Aspoň že tak. :D Také nutno říci, že Jace jsem v první trilogii zbožňovala (a kdo ne?), ale během tohohle dílu mi postupně začínal lézt na nervy. Začíná být pořádně psycho. Přesto mi trochu vadilo, že se celý díl točil spíš kolem Simona - ale to už je asi věc osobního názoru. (Team Jace! Team Jace! Team Jace!) Tak, to by bylo. Konec kritizovací části.
   Nutno knížce přičíst k dobru, že tady najdete snad všechno. V první části se dočkáte notné dávky romantiky a řešení především milostných zápletek a trojúhelníků, kterých podle autorů zřejmě není nikdy dost. V druhé půlce budete zase napjatí jak struny a i nějaké to překvápko snad bude (v takových chvílích jsem si říkala: zavři tu pusu! No tak, zavři jí!). Nesmí chybět ani Jacův obvyklý sarkasmus, který k němu bezpodmínečně patří. Kdo jiný by si mohl stoupnout před osobu, která ho chce zabít, a začít si z ní utahovat? Nechci prozrazovat nic ohledně konce, ale tohle podle mě muselo naštvat snad každého.! :D Co o téhle knížce ještě napsat.. možná, že to už není úplně originální, ale přijít v této době s něčím novým už je zatraceně těžké.
   Ale za přečtení to rozhodně stojí a já už se těším do kina na první díl.! :)
Adios, Vaše Wayll

Žádné komentáře:

Okomentovat